tag:firmyg6.cz,2005:/feed_blogFirmy G6 - blog2018-12-17T17:06:57+01:00tag:firmyg6.cz,2005:BlogPost/252017-03-21T11:01:29+01:002018-12-17T17:06:57+01:00Nepřítel EET<div class="ama-richtext"><p>
Asi většinu z nás naštvalo, otrávilo, znechutilo EET. Je to prostě tak, že stát, místo toho aby podporoval drobné podnikání a aktivitu lidí se postarat o sebe, háže aktivním lidem klacky pod nohy. Můžeme na to nadávat, ale změnit to můžeme jen u voleb. Ale co teď, když už jsme si takové lidi zvolili? Doporučuji k tomu přistoupit aspoń trošku pozitivně. Firma Ježek SW vyvinula EET aplikaci, kterou nabízí zdarma. <span style="background-color: initial;">Pokud byste chtěli za aplikaci poděkovat, můžete tak učinit ve prospěch křesťanské </span><a href="http://www.f-nadace.cz/eet" style="background-color: initial;"><strong>F–nadace</strong></a><span style="background-color: initial;">. Podívejte se na </span><span style="background-color: initial;"><a href="https://www.jezeksw.cz/jsweet" target = "_blank">https://www.jezeksw.cz/jsweet</a></span>
</p>
</div>tag:firmyg6.cz,2005:BlogPost/202015-03-17T22:24:51+01:002018-12-17T17:06:57+01:00Půl prasete a dvě řádky brambor?<div class="ama-richtext"><p>
<span style="background-color: initial;"><em>Přichází jaro, čas kdy se více zajímáme o tělesnou kondici a do jídelníčku ochotněji zařazujeme také “něco zdravého”. Oslovili jsme výživovou poradkyni, </em></span><a href="http://firmyg6.cz/stepanka-petrousova" target="_blank"><em>Štěpánku Petroušovou</em></a><span style="background-color: initial;"><em>, aby nám přiblížila, co všechno můžeme výživou ovlivnit a co zdravého by k jarní očistě těla doporučila.</em></span>
</p>
<p>
<strong><em>Co vše zahrnuje výživové poradenství? Nejčastěji se nám laikům asi vybaví nemastný, neslaný dietní plán, nebo doktorka Cajthamlová z obrazovky televize…</em></strong>
</p>
<p>
<span style="background-color: initial;">Naše tělo je sestaveno z toho, co jsme mu dali, tedy co jsme snědli, vypili a nadýchali. To ovlivňuje i to, jak se cítíme. A emoce naopak ovlivňují metabolické pochody v těle. Do toho vstupuje i oblast duchovní, kterou si někteří uvědomují více, jiní méně. Chápu člověka jako celek – tělo, ducha i duši a všechno je vzájemně propojeno. Moje poradenství se tedy neomezuje pouze na výživu, i když je to jeho hlavní část. A neřeším pouze hubnutí a různé diety. Nejvíce mě zajímá řešení různých zdravotních problémů, protože 80% nemocí má své kořeny v životním stylu. </span><span style="background-color: initial;">Svým klientům zdůrazňuji, že jde o změnu životního stylu, která má být trvalá. Objevit, jak je jejich tělo stvořeno, co mu dělá dobře a co ne. K tomu patří i to, že strava musí chutnat. V jídle mám ráda jednoduchost, rychlost přípravy a minimum průmyslově zpracovaných potravin. Ale mám i klientky, které rády vaří neobvyklá jídla. Proč ne.</span>
</p>
<p>
<strong><em>Co je vše třeba zohlednit, když hovoříš se svými klienty o jejich stravovacích návycích a sestavuješ jejich nový jídelníček?</em></strong>
</p>
<p>
<span style="background-color: initial;">Potřebuji klienta poznat, proto je první konzultace osobní. Potřebuji určit somatotyp (postavu), poznat jeho povahu, zdravotní stav, zaměstnání, vztah k pohybu, samozřejmě stravu. Ale nejdůležitější je správně si porozumět v tom, CO vlastně chce klient s mou pomocí řešit. Stává se mi, že např., že klient přijde s tím, že by chtěl řešit zdravotní stav, nejlépe pomocí nějakých potravních doplňků (aby to bylo pohodlné), ale já vím, že nejlepší řešení by bylo zhubnout. Jenže to dá mnohem více práce :o). Pak se snažím upravit jídelníček včetně doplňků tak, aby pomohl zdravotně a motivovat klienta k rozhodnutí řešit skutečnou příčinu problémů.</span>
</p>
<p>
<strong><em>Mohla bys uvést příklad, kde strava opravdu něco zásadně změnila?</em></strong>
</p>
<p>
<span style="background-color: initial;">Pokud pominu shazování přebytečných tukových zásob, kde je strava a pohyb skutečně zásadní, může strava řešit vysoký krevní tlak, různé střevní problémy, alergie, bolesti hlavy. Jako konkrétní případ bych uvedla svou vlastní situaci. Po mnohaletých problémech s páteří jsem se dostala na neurologii, kde mi byla diagnostikována polyneuropatie, onemocnění periferních nervů. Dostala jsem lék, bolesti ustoupily a já si oddychla. Jenže mi lék nedělal dobře (byla jsem stále utlumená, neakční, měla jsem děsivé sny) a hlavně neřešil příčinu, pouze příznaky nemoci, které se navíc zase začaly horšit. Právě proto, že se neřešila příčina. V té době jsem studovala kurz Poradce pro výživu a suplementaci. Můj mentor mě zkonzultoval a navrhl řešení. Bylo to radikální řešení, ale já věděla, že to je moje naděje. Povedlo se. Trvalo to 1,5 roku, než jsem se postupně zbavila léků. Více jak 4 roky už je neberu. Polyneuropatie jsem se zatím úplně nezbavila, ale pokud dodržuji správné stravování, nemám bolesti a hlavně jsem bez léků.</span>
</p>
<p>
<strong><em>V Bibli čteme na mnoha místech zmínky o tom, že někdo připravoval jídlo, stoloval s někým a vybíral si z pokrmů. Má se křesťan zabývat stravováním, nebo je to jen “jídlo pro žaludek a žaludek pro jídlo”, jak zmiňuje Pavel v 1Kor 6,13?</em></strong>
</p>
<p>
<span style="background-color: initial;">Pokusím se o trošku zjednodušený pohled, protože jinak by to bylo na dlouho. Každá mince má dvě strany. Jednak jíme proto, abychom žili s plnou zodpovědností vůči stvořiteli. Pokud se přejídám a vědomě jím nezdravě, vnímám to jako nezodpovědnost, jako ubližování Božímu stvoření. A jednak je jídlo jeden ze způsobů udržujících vztah – oslavy a hostiny (svatební, pohřební, při podpisu smlouvy), ale i klasický společný rodinný oběd o víkendu, v chrámě byly chleby, dodnes slavíme Svatou večeři Páně,… Jídlo nejsou jen cukry, tuky, bílkoviny, minerály a vitamíny…</span><span style="background-color: initial;">Takže já si myslím, že křesťan se stravováním zabývat má, ale má to mít správné místo na žebříčku hodnot, odhaduji tak od 5. místa dál ;o)</span>
</p>
<p>
<strong><em>Jídelníček a zdravý životní styl je individuální záležitost, ale existuje přeci jen nějaká univerzální rada, kterou svým klientům dáváš?</em></strong>
</p>
<p>
<strong></strong><span style="background-color: initial;">Ano, je to individuální záležitost, ale co řeším u většiny lidí je nedostatek zeleniny, případně ovoce, nedostatek pohybu a stres. Rostlinná strava, zejména živá (čerstvá zelenina, ovoce) obsahuje spoustu látek, které našemu organismu velmi pomáhají. Takže já jsem velkým propagátorem zeleniny. To souvisí i s pročišťováním organismu, o kterém se nejvíce mluví na jaře. Kdo jí hodně zeleniny, nemusí pročišťování řešit, probíhá průběžně.</span>
</p>
<p>
<span style="background-color: initial;"><strong><em>Děkujeme za rozhovor.</em></strong></span>
</p>
</div>tag:firmyg6.cz,2005:BlogPost/192014-12-08T22:36:13+01:002018-12-17T17:06:57+01:00Adventní čas mezi květinami<div class="ama-richtext"><p>
<em><span style="background-color: initial;">O rozhovor plný vůní, adventu a květin jsme poprosili floristku</span><span style="background-color: initial;"> </span></em><a href="http://firmyg6.cz/marketa-ryslava--2" target="_blank"><em>Markétu Ryšlavou</em></a><em><span style="background-color: initial;">.</span></em>
</p>
<p>
<strong>Milá Markéto, přivoníte si ještě ke květině a voní vůbec kupované kytky?</strong>
</p>
<p>
V práci si ke květinám voním často, stačí projít okolo vykvetlého hyacintu, frezií a dalších květin. Momentálně mi po krámku voní jedle, borovice a další jehličí. Pracovat v květinářství je vlastně jedna velká aromaterapie. Některé květiny v důsledku aktivního šlechtění odrůd, na tvary, barvy květů, na dlouhou trvanlivost ztrácí vůni jako vedlejší důsledek. Ale vždy je možnost je nakombinovat, abychom se nemuseli vzdávat ničeho.
</p>
<p>
<strong>Co si máme představit pod novým pojmem - floristka a jak jste se jí stala?</strong>
</p>
<p>
Já bych řekla, že floristka je možná modernější označení pro květinářku. Řekla bych, že záleží na tom, co je komu příjemnější používat.
</p>
<p>
Jak jsem se stala floristkou? Po základní škole jsem hledala nějakou střední školu, která by byla tvůrčí a přitom měla i nějaké praktické zaměření a postupem času vylučovací metodou jsem se dostala na Střední zahradnickou školu v Mělníku. Tam jsem si vyzkoušela mnoho možností a zkušeností zahradníka (od práce na poli, ve skladu zeleniny, zakládání a údržba parků, vinohradnictví i práci v květinových sklenících,…) Nakonec mě ale z toho všeho nejvíce zaujala právě floristika. Práce s řezanými a hrnkovými květinami a jejich aranžování.
</p>
<p>
<strong>V Čechách máme období adventu tradičně spojené s adventní věncem. Kterou konkrétní květinu byste pro advent doporučila Vy?</strong>
</p>
<p>
Tradici adventních věnců Češi opravdu dodržují celkem aktivně, i když mnoho z nich kupuje věnce a svícny až později, aby byly čerstvé na Štědrý den. Dále se v našich domácnostech zabydlely vánoční hvězdy (Euphorbia pulcherrima), vánoční kaktusy děděné velmi často z generace na generaci. Nyní se v domácnostech často vyskytují i Amarilisy, hrnkové/řezané cesmíny i mnoho dalších květin. Je důležité, aby si každý vybral co je mu blízké. U mě nemohou chybět ve váze barborky .
</p>
<p>
<strong> Můžete nám přiblížit sortiment, který nabízíte?</strong>
</p>
<p>
Moji zákazníci u mne mohou očekávat řezané květiny/ kytice ať tradiční anebo extravagantní. Když je to jen trochu možné, snažím se kyticí vystihnout osobnost/záliby/koníčky obdarované osoby. Jako třeba do promoční kytice pro geografa udělat manžetu z mapy, pro muže kutila do kytice přidat pár šroubků a matiček. Pro ženy milující čokoládu pár bonbonu nebo pro malé děti dát do kytičky třeba čokoládové berušky, malé figurky… na to je samozřejmě důležité kytici objednat dopředu. Dále u mě mohou zákazníci očekávat hrnkové květiny a rady i porady k nim. Sortiment hnojiv, zemin, květináčů. Sezonní dekorace (věnce, závěsné dekorace, vypichované stromečky, vypichované květinové aranžmá atd.). Dále zákazníkům vytvářím květiny na svatby i pohřby. V podstatě tak jak to v květinářstvích bývá, jen se to snažím podat a udělat jinak.
</p>
<p>
<span style="background-color: initial;"><strong>Máme v Čechách ještě nějaké pěstitele květin? Žiji v představě, že náš květinový trh je zásoben pouze zahraniční produkcí, je tomu tak?</strong></span>
</p>
<p>
Je u nás stále pár drobných pěstitelů či šlechtitelských ústavů. Specializují se hlavně na hrnkové květiny, chryzanthemy na řez, karafiáty, popřípadě doplňkovou zeleň, atd. Produkce těchto pěstitelů je však velmi malá a pokryje jejich vlastní nároky nebo někdy doplňují sortiment velkoobchodů. Pro náš květinový trh je ale tato nabídka nedostačující a tak k nám proudí velké množství květin z celého světa přes holandskou burzu. Čeští pěstitelé nemají šanci konkurovat kvalitou ani cenou například pěstitelům růží z Ekvádoru, Keni a dalších exotických zemí. Slunce které svítí tam, si český pěstitel musí nákladně doplnit umělým přisvětlováním a to je jen jeden z nároků a nákladů. A tak i přes to, že většina květin vidí větší kus světa než mnoho z nás za celý život, jsou čerstvé a kvalitnější, než kdyby vyrostly u nás.
</p>
<p>
<strong>Pojďme na chvíli opustit práci. Co pro Vás osobně advent a Vánoce znamenají? </strong>
</p>
<p>
Vánoce a advent jsou pro mě něčím okouzlujícím. Mam neskutečně ráda, jak to všude voní, je to hezké a upravené, třpytí se to a lidé snad jedinkrát za rok nikam nespěchají, celkově se chovají jinak.
</p>
<p>
Pro mě je nejdůležitější to zklidnění, v klidu si sednout a radovat se z toho že všechno je tak jak je. Po tom, co člověk pracuje téměř měsíc nadoraz a kolikrát i 14 hodin denně a 6 dní v týdnu, stačí opravdu málo.
</p>
<p>
<strong>Mate možnost v současném předvánočním chaosu prožít advent jinak? </strong>
</p>
<p>
Prožít advent jinak ? Neděle si rozhodně užívám a pokud to opravdu jen jde, snažím se vypnout, zpomalit, odpočívat a užívat si společnost blízkých lidí. Je to náročné období pro každého, záleží jen na nás, jak podlehneme vánočnímu shonu, nebo stresu.
</p>
<p>
<strong>A na závěr obligátní otázka - jak je Vám na stránkách Firmy g6? </strong>
</p>
<p>
Jsem spokojená, každý měsíc mi chodí shrnutí, nabídky, mohu zde inzerovat a propagovat svou práci a hlavně mám kam odkázat lidi (kromě facebookových stránek) a lidi zde na mě pohodlně najdou kontakt. Je to pro mě místo pro seriozní prezentaci mé práce a mých produktů.
</p>
<p>
<strong>Získala jste díky stránkám Firmy g6 nové klienty, zakázky, kontakty?</strong>
</p>
<p>
Ano, pár zakázek i kontaktů jsem přes stránky našla a dostala.
</p>
<p>
<em><strong>Mnohokrát děkujeme Markétě za milý rozhovor.</strong></em>
</p>
<p>
<a href="http://firmyg6.cz/marketa-ryslava–2" target = "_blank">http://firmyg6.cz/marketa-ryslava–2</a>
</p>
</div>tag:firmyg6.cz,2005:BlogPost/182014-10-31T09:51:42+01:002018-12-17T17:06:57+01:00V razítku rybičku?<div class="ama-richtext"><p>
<em>O rozhovor jsme požádali prodejce LED osvětlení, člena portálu Firmy G6: <a href="http://firmyg6.cz/karel-imlauf" target="_blank">Karla Imlaufa</a>:</em>
</p>
<p>
<strong><em>Popište nám, prosím, pár slovy jaká byla Vaše cesta k rozhodnutí začít podnikat?</em> <br />
</strong>
</p>
<p>
Po mém obrácení v roce 1986 jsem pracoval na vedlejší pracovní poměr u místní Domovní správy. Již v této době jsem měl touhu sdělovat lidem Pána Ježíše Krista a pracovat u nich doma, opravovat elektrické rozvody, vyměňovat zásuvky a vypínače.
</p>
<p>
V roce 1991 jsem si na tuto činnost udělal živnostenský list, atmosféra byla tenkrát mezi lidmi uvolněná - a já jsem se již při druhé opravě mohl “díky výměně vedení k bojleru”, modlit s budoucí sestrou Haničkou. Rozdával jsem letáčky Brněnské tiskové misie, která vznikala. V razítku na příjmovém dokladu mám rybičku, a tak se lidé ptali i na toto, jestli jsem rybář? A hned tu bylo téma křesťanství, a proč mají křesťané ve znaku rybu?
</p>
<p>
<em><strong>Jak dlouho provozujete e-shop s nabídkou LED osvětlení?</strong></em>
</p>
<p>
<a href="http://www.imlauf.luxo.cz" target="_blank">E-shop</a> <a href="http://www.imlauf.luxo.cz"></a>provozuji 3 roky, mateřská firma LuxoProfi pana Petra Jirčíka je na trhu s LED osvětlením již 12 roků a také proto jsme výhradními dovozci firmy Verbatim pro Českou republiku.
</p>
<p>
<em><strong>Jak se daří do Vašeho podnikání prakticky vnášet etické principy, ke kterým se jako křesťan hlásíte?</strong></em>
</p>
<p>
Myslím, že je důležité vnášet do obchodu se svými zákazníky záruku dobré kvality nejen ve výrobcích ale i v osobním jednání s nimi. Protože všechno dělám pro našeho Pána Ježíše Krista, jednání s nimi se odvíjí z tohoto vztahu – jednat v upřímnosti, vše podrobně vysvětlit a jednat s láskou a porozuměním.
</p>
<p>
<em><strong>Našli si Vás díky inzerci na portále Firmy G6 noví zákazníci?</strong></em>
</p>
<p>
Ano, vznikla nová přátelství a obchodní vztahy založené právě na Božím základě a důvěře.
</p>
<p>
<em><strong>Má prodej LED osvětlení pomocí e-shopu nějaké specielní úskalí?</strong></em>
</p>
<p>
Ano, množí se telefonáty zákazníků, kteří hojně tvrdí, že uvedený údaj svítivosti je zkreslený, že žárovka svítí daleko více, než uvádíme na webové stránce. Dle nařízených tabulek Evropské unie musíme dodržovat údaj, jakou obyčejnou žárovku LED žárovka nahrazuje. Tabulky musíme dodržet, jinak by nám hrozila pokuta. Proto je důležitý rozhovor, vysvětlení kam a k čemu LED žárovku koupit, kam ji umístit – případně jí zákazníkovi zapůjčit, ať si sám ověří svítivost – zde potom nastávají Boží principy důvěry v zákazníka a zapůjčené zboží.
</p>
<p>
<strong><em>Když byste měl vybrat 3 důvody, proč se rozhodnout pro nákup LED žárovky místo té klasické baňaté, které by to byly?</em></strong>
</p>
<ol>
<li>spotřeba ve wattech. 40W žárovku nahradíme 4-5W LEDkovkou, 60W žárovku nahradíme 6-7W LEDkovkou a 75W žárovku 8-12W LEDkovkou</li>
<li>životnost klasické kvalitní žárovky byla 1000hodin, LEDkovky je 15-30 000hodin, takže žádné časté výměny, v technických provozech např. ve výškách</li>
<li>U LEDkovek si můžeme vybrat ze tří barev světelného spektra které nám nejlépe vyhovuje: </li>
</ol>
<ul>
</ul>
<p style="margin-left: 40px;">
- Světlo studená bílá (W) 5000-7000K(kelvínů) je vhodné pro práci, do technických provozů, když je tmavá deska na pracovním stole kuchyňské linky.
</p>
<p style="margin-left: 40px;">
- Světlo neutrální bílá (NW) 4000-4800K je vhodné do prostorů kde pracujeme a současně odpočíváme.
</p>
<p style="margin-left: 40px;">
- Světlo teple bílá (WW) 2700-3800K je příjemné teplé světlo do prostor, kde pobýváme většinu času, kde odpočíváme. Též vhodné pro světlé desky kuchyňských linek.
</p>
<p>
Obyčejná žárovka má jen jednu barvu, nízkou životnost a nyní již i velmi nízkou kvalitu. Žárovky nyní prodávané mají název „tepelná koule“ a jiné názvy, aby se obešel zákaz prodeje názvu „žárovka“ - žádný oficiální výrobce ji již nesmí vyrábět. Do roku 2017 se smějí prodávat halogenové žárovky - náhradou je LED.
</p>
<p>
<em><strong>Jak můžete poskytovat na některé LEDkovky až 10ti letou záruku ? To opravdu tolik vydrží, nebo testujete, jestli zákazníci umí paragon od nákupu schovat tak dlouho?</strong></em>
</p>
<p>
<em><strong> </strong></em>Desetiletou zárukou můžeme skutečně garantovat kvalitu u vybraných výrobků. Jedná se o českého výrobce, dokonce je to většinou ruční výroba. Zákazník si nemusí schovávat paragon. V našem obchodním vztahu je důvěra v poctivého zákazníka - platí zde princip důvěry.
</p>
<p>
<em><strong>V parametrech LED technologie figuruje často slovo svítivost. Můžeme pouhým okem vidět, že u starších typů úsporných žárovek (zářivek) se svítivost časem zhoršuje, podobně jako zrcadlo časem? Můžete to, prosím, vysvětlit?</strong></em>
</p>
<p>
<em><strong> </strong></em>Svítivost se označuje pojmem „světelný tok“ v jednotkách lumen Lm. Světelný tok se snižuje u všech světelných zdrojů, i LED. Zde je důležité si všimnout životnosti, která je udávaná v časové jednotce „hodina“. Námi udávaná životnost je 15000-30000hodin jak u LED žárovek tak u LED pásků.
</p>
<p>
<em><strong>Máte doma ještě osazenou nějakou klasickou žárovku?</strong></em>
</p>
<p>
Ano,ale v našem bytě 2+1 máme osazeno 33ks LEDek a celkem mají spotřebu 144W, máme ještě obyčejnou žárovku v šicím stroji a v elektrické troubě. Jako technik a praktik elektro oboru si ale jistě poradím a něco vymyslím z našeho LED sortimentu.
</p>
<p>
<em>Děkujeme za milý rozhovor a přejeme vše dobré do Vaši práce, nejen v období nadcházejícího letošního svátku světel.</em>
</p>
</div>tag:firmyg6.cz,2005:BlogPost/172014-05-28T11:22:29+02:002018-12-17T17:06:57+01:00Letní recept: solit solí.<div class="ama-richtext"><p>
Ať už letos vyrážíte v letních měsících k moři, nebo zústáváte v Čechách, nenechte si ujít možnost prosolit Vaše letní nákupy bez toho, aniž by vám to někdo „osolil“.
</p>
<p>
Každého nakupujícího zajímá samozřejmě cena poptávaného zboží a služeb, ale mezi přemýšlivými není tím jediným, co o nákupu rozhoduje. Nechte se inspirovat nabídkou Firmy G6 k nákupům, které míří dál. Svým nákupem podpoříte práci křesťanů a podpoříte tak ty, na kterých Vám záleží.
</p>
<p>
Odkaz G6 v názvu tohoto portálu není náhodný :-), hlásí se k poselství dopisu Galatským v 6. kapitole, který vyzývá ke konání dobra všem, zvláště těm z rodiny víry, dokud k tomu máme čas. Letní dovolená je v určitém slova smyslu zastavením času, uprostřed pracovního kolotoče. Využijte i tento čas a sůl nad zlato objevujte i svými nákupy tam, kde podnikatelé solí opravdovou solí. Být solí není pro křesťany dobrovolný zájmový kroužek, ale poslání, které zde máme. Nezáleží na tom, zda jsme právě součástí Mrtvého moře, či malé slánky, ale na tom, zda jsme pro své okolí tím, co nám bylo svěřeno. Pak nemusíme trpět pocitem nemastnosti a neslanosti a vyhledávat přeslazené cukrovinky či exotické koření.
</p>
<p>
Tak jako sůl v jídle hraje nezastupitelnou roli, ačkoliv ji většinou ani nevidíme, i svými drobnými i většími nákupy můžeme připravovat výbornou hostinu. Tak <a href="http://firmyg6.cz/dodavatele" target="_blank">dobrou chuť</a>!
</p>
</div>tag:firmyg6.cz,2005:BlogPost/162014-02-17T16:31:55+01:002018-12-17T17:06:57+01:00Optimalizujte své náklady<div class="ama-richtext"><p>
<em> O rozhovor jsme požádali energetického poradce <a href="http://firmyg6.cz/jiri-aron" target="_blank">Jiřího Arona</a>: </em>
</p>
<p>
<strong> Na portálu Firmy G6 se již několik měsíců držíte ve středu zájmu návštěvníků. Navíc zájem o Váš inzerát neklesá. Čím si to vysvětlujete?</strong>
</p>
<p>
Hlavní důvod je nejspíš ten, že o inzerátu dávám vědět svým zákazníkům a také těm lidem, kterým posílám nabídky; denně totiž posílám okolo 50-70 emailů. V emailu je řádek s odkazem a na ten odkaz pak lidé často kliknou.
</p>
<p>
<strong> Všiml jsem si, ze nemáte vlastní webové stránky, jak jste doposud inzeroval svoje služby?</strong>
</p>
<p>
Zatím jsem si stránky nezaložil. V oboru je každý měsíc spousta změn a mám proto obavy z neustálého aktualizování cen a odkazů. Možná se ale do svých stránek časem pustím nebo si někoho na to najmu.
</p>
<p>
<strong> Inzerát na FG6 si čas od času aktualizujeteje, upravujete položky. To ukazuje na to, že chcete udržovat o sobě dobrý obraz, myslíte si, že na dobré prezentaci záleží?</strong>
</p>
<p>
Je pravda, že některé základní aktualizace na G6 dělám, ale snažím se o stručnost, aby to nebylo pracné udržovat. Ano, na dobré prezentaci záleží, lidé musí vědět, proč si vybrat právě tuto službu a k ní mou firmu. Mít reference ostatních.
</p>
<p>
<strong> Jak využíváte pro Vaše podnikání internet?</strong>
</p>
<p>
Bez internetu bych podnikat nemohl vůbec. Pracuji takto: nejdříve telefonát a pak přes internet emailem - podklady, nabídky, smlouvy, další komunikace. Na webu hledám informace o cenách a všech novinkách, sleduji burzu s elektřinou a plynem (potřebuji to pro větší zákazníky), na webu se nachází databáze se kterou pracuji atd.
</p>
<p>
<strong> Jaká byla cesta k Vaši současné zajímavé profesi?</strong>
</p>
<p>
Firma, pro kterou pracuji, se jmenuje Optimal Energy, je to poradenská firma a jsem u ní na živnostenský list. Začalo to v lednu 2011 “náhodou” – byl jsem delší dobu bez práce a kamarád z CB Brno Betanie mi řekl o této práci, kterou právě dělal několik měsíců na vedlejší úvazek. Zajímavé je, že jsem to nejdříve nechtěl ani zkusit, bál jsem se, že se tím neuživím. Postupně jsem se k tomu odhodlával a zkoušení, jak mi to půjde, trvalo půl roku. Můžu říci, že mi Bůh v profesi požehnal. Dobré na tom je, že vždy mě bavilo potkávat se s lidmi a také doma i v práci vymýšlet, jak něco někde vylepšit a ušetřit. Např. předtím, než loni zlevnili volání z mobilu, našel jsem si postupně a vystřídal 3 poskytovatele pevných linek. Takže teď dělám to, co mě baví a ještě se tím živím.
</p>
<p>
<strong> Teď se zeptám jako úplný začátečník, co si mám představit pod pojmem optimalizace, prosím mohl byste mi to vysvětlit na příkladu, jak to děláte Vy?</strong>
</p>
<p>
Optimalizace v mém pojetí je o tom, že:
</p>
<p>
1) se dá u většiny dodavatelů snížit celková cena za energie (u plynu o 9-13%, u elektřiny 3-5%) bez toho, že by nová smlouva o dodávkách obsahovala nějaké nepříjemné podmínky pro zákazníka (2 nebo 3 letý úvazek, sleva jen 1-3% z celk. ceny atd.). Nejčastěji sepisuji zákazníkovi smlouvy s jiným dodavatelem, těch dodavatelů bylo zatím 12 a nebráním se dalším, pokud budou poctiví. Svým zákazníkům řeším ceny každý rok, není to o tom, nasadit na dobrou cenu jen 1. rok a dál to neřešit. Většina lidí si vybere dodavatele a neporovnává cenu, co od něj má na další období s dalšími cenami v tom období. Myslím, že tím dělám dobrý následný servis.
</p>
<p>
2) dále kontroluji a řeším změny sazby elektřiny – u domácností nejde při špatně nastavené sazbě většinou o ztráty ne větší než několik set Kč, ale u větších organizací je to už hodně. Například loni jsem optimalizoval sazby elektřiny jedné neziskovce na Severní Moravě a šetří se tam okolo 110 tisíc Kč ročně.
</p>
<p>
<strong> Myslíte, že je váš obor perspektivní?</strong>
</p>
<p>
Ano, velice perspektivní. Pro neprofesionály je těžké si každý rok udržovat přehled o cenách plynu a elektřiny. Všechny dobré ceny jsou časově limitované a často není kapacita na to, procházet ceny a smlouvy každý rok znovu a řešit to. Například od r. 2013 mám možnost opakovaně vyjednávat většině stálých zákazníků ceny plynu, i domácnostem, což konkurence zatím nedělá a to mi přijde velice perspektivní (dělám si na to teď reklamu, že ano ) … :-)
</p>
<p>
<strong> Jak se díváte na konkurenci?</strong>
</p>
<p>
Někdy si říkám, že kdyby nebylo konkurence, tak zkostnatím a upadnu do sebeklamu, že dělám všechno nejlépe. A je pravda, že žárlím na úspěchy konkurence.
</p>
<p>
<strong> Myslíte si, ze dodržování etických principu v podnikani muže přinést konkurenční výhodu?</strong>
</p>
<p>
Určitě je to výhoda. Skoro všechny zákazníky co mám, jsem získal přes doporučení někoho, kdo mě zná. Kdybych jednal neeticky, vymstilo by se mi to.
</p>
<p>
<strong> Jaké jsou podle Vás nejdůležitější hodnoty v tom, co děláte?</strong>
</p>
<p>
Dělat to poctivě, i když je to dřina. Snažím se komunikovat pravidelně se všemi zákazníky o cenách, beru všechny telefony a odpovídám na všechny emaily, řeším všechny reklamace, zálohy, nedoplatky, chyby ve fakturách atd. Chci také, aby se líbilo Bohu, jak to dělám.
</p>
<p>
<strong> Jak hodnotíte projekt portálu Firmy G6?</strong>
</p>
<p>
Moc se mi líbí ten nápad i provedení, i když návštěvnost od lidí zvenčí Církve bratrské asi není moc vysoká. Dobré je o sobě navzájem vědět, že každý z těch, co podniká, patří do konkrétního společenství v konkrétním místě, nikdo na G6 není anonymní. Sám bych se v době, kdy jsem tu začal inzerovat, do svých webových stránek nepustil a pomáhá mi, že lidem mohu poslat odkaz, kde se dozví o mně dost informací, které hledají.
</p>
<p>
<em> Děkujeme za rozhovor.</em>
</p>
</div>tag:firmyg6.cz,2005:BlogPost/152014-02-07T00:06:21+01:002018-12-17T17:06:57+01:00Když vana přetéká, volám "heuréka!"<div class="ama-richtext"><p>Vzpomeňte si: naklikat nákup, zaplatit a pak už se jen včas dočkat pošťáka či kurýra s objednaným zbožím. Zanedlouho přichází email s výzvou nákup ohodnotit - co do rychlosti dodání, komunikace s eshopem, spokojenosti s výrobkem atd… </p>
<p>(Zatím) ještě nechceme na portálu Firmy g6 s Heurékou soupeřit o počet <a href="http://firmyg6.cz/top10" target="_blank">hodnocených firem</a>, ale rádi bychom na mapování doporučených firem i tímto způsobem zapracovali. Dobré <a href="http://firmyg6.cz/profese" target="_blank">výrobky i služby</a> se jistě chválí a doporučují “samy”, ale tímto dogooglitelným způsobem tak otevřete dveře váhajícím, kteří se mezi <a href="http://firmyg6.cz/dodavatele" target="_blank">dodavateli</a> teprve rozkoukávají.
</p>
<p>
Už jste si zde něco koupili, nebo využili nabízených služeb? Ohodnoťte, prosím, tyto dodavatele (a pusťte si k tomu pro radost klidně Bratry Ebeny a jejich povedený song Archimedes z alba Tichá domácnost).
</p>
</div>tag:firmyg6.cz,2005:BlogPost/142013-11-26T14:59:22+01:002018-12-17T17:06:57+01:00Havárie k Vánocům<div class="ama-richtext"><p>
Asi to znáte všichni, jsou období, kdy tlačíte před sebou úkoly z minulosti, do toho vám padají do káry další, lopotíte se a snažíte a výhled na zlepšení v nedohlednu. Všechno jakoby usilovalo o vaše ubití a sražení do prachu země. Když to trvá moc dlouho, to si pak začnete zoufat a večer si říkáte, jestli budete mít ráno dost sil a chuti vstát. A když si to začnete říkat i ráno, stojíte nad propastí.
</p>
<p>
Před třemi lety jsem se o Vánocích snažil aspoň na chvilku vyjít z šedivého tunelu, vypnout hlavu, nemyslet na problémy a nabrat něco z toho světla od Betléma pro svou rodinu a pro sebe. Štědrý večer jsme strávili v rodinném kruhu, dokonce k radosti dětí začalo sněžit. Kdyby to chtělo vydržet co nejdéle, aspoň přes ty Vánoce a Silvestra. Na Boží hod jdeme v čerstvě napadaném prašanu k autu a ejhle, celý předek zbouraný, uhnutý viditelně o několik centimetrů doleva, střepy a kusy plastu kolem. Můj věrný rodinný kombík dojezdil. První co mě napadlo, bylo, jak povezu manželku do porodnice až bude mít další návaly vysokého tlaku, které měla v té době opakovaně.
</p>
<p>
Nenašel se nikdo, kdo by se chtěl pustit do tak rozsáhlé opravy. Začal jsem studovat inzeráty, ale stejný model Volva 740 kombi v přijatelném stavu zrovna v nabídce nebyl.
</p>
<p>
První dobrá zpráva byla, že se našel viník a pojišťovna zaplatila dvacet pět tisíc jako cenu za totální škodu auta z roku 1990. Co s tím?
</p>
<p>
Náhoda? Bratr manželčiny kamarádky z Brna právě jede do Německa pro VW Transporter. Prý vozí i jiná auta. Zatelefonoval jsem mu a popsal situaci. Bylo to rychlé a věcné. Mluvit s někým, kdo ví o čem mluví, bylo jako balzám na duši. Další cesta do Bavor bude pro mé nové /použité/ auto. Během několika dnů jsme si vybrali z nabídky na internetu několik typů a další týden jsme již jeli směrem na západ.
</p>
<p>
Asi to bylo součástí plánu, že jsme narazili hned na první adrese na vůz v tak zachovalém stavu, že by bylo pošetilé hned ho nekoupit. Navíc bratr mluví německy, takže operativně dokázal sjednat slevu 100 euro. :-)
</p>
<p>
Auto bylo pečlivě prohlédnuto, provedena zkušební projížďka, zkontrolovány provozní náplně. Smlouva, <wbr />peníze, převozní značky a hurá domů. Bratr v Čechách provedl i přihlášení, technickou kontrolu a výměnu oleje v převodovce. Nebudu tady dělat reklamu značce Toyota, ale model Previa pro osm osob v benzínu se jim opravdu povedl. No nekupte to za 1100 euro…. Jezdí věrně dodnes a odměňuje se vytrvalostí přiměřené péči, kterou jsem zahájil až po další technické prohlídce.
</p>
<p>
Havárie, která se udála na Štědrý večer ve 23:55 (dle policejního protokolu) se tak nakonec stala dárkem, který slouží dosud.
</p>
<p>
Pokud uvažujete o dovozu auta z ciziny, zvolte si <a href="http://firmyg6.cz/pavel-smilek--2" target="_blank">Pavla Smilka</a> z Brna.
</p>
<p>
P. S. Manželčino rizikové těhotenství skončilo přirozeným porodem Jáchyma Davida v řádném termínu.
</p>
<p>
P.S. 2 Škodu Formana na přechodnou dobu zapůjčila firma <a href="http://firmyg6.cz/daniel-beran" target="_blank">Beran</a>, rekonstrukce interiérů.
</p>
</div>tag:firmyg6.cz,2005:BlogPost/132013-10-29T13:05:24+01:002018-12-17T17:06:56+01:00Co takhle vyměnit podzimní depresi za Večerní psychotéku?<div class="ama-richtext"><p>
O mnoha nabízených službách či výrobcích se říká okřídlené „důvěřuj, ale prověřuj“. Nebylo to tentokrát mým prvotním důvodem, ale navštívila jsem několik tzv. Večerních psychoték, na jejichž nabídku jsem na portálu Firmy g6 narazila.
</p>
<p>
Tipnete si podle jakého slova je odvozeno slovo psychotéka? Googlila jsem, než jsem zjistila, že to není nově klasifikovaná diagnóza - logika věci totiž pěkně čistá: od slova vinotéka. Psychotéku si můžete zpříjemnit skleničkou dobrého vína.
</p>
<p>
Tématická setkání, která jsou určena široké veřejnosti, nabízejí neobyčejnou paletu témat a setkání s mimořádnými osobnostmi. Nenechte se odradit slovy jako osobní rozvoj, růst, hledání, experimentování a přemýšlení – nejedná se o žádné nekalé praktiky ani laciné pohrávání si s dušičkou.
</p>
<p>
Už po několikáté docházím na své cestě životem k novému nadechnutí, které dostávám díky zážitku. Takovým jsou pro mě aktuálně Večerní psychotéky. Najděte si tam taky tu pro Vás: <a href="http://www.firmyg6.cz/iva-pondelikova">http://www.firmyg6.cz/iva-<wbr />pondelikova</a> A jestli nejste tak úplně na zážitky, nebojte se, nahozených témat k dlouhému přemýšlení a studiu dostanete také <a href="http://www.cnp.cz/text/cs/aktualni-nabidka-psychoteky.aspx" target="_blank">dost</a>.
</p>
</div>tag:firmyg6.cz,2005:BlogPost/122013-08-01T10:55:34+02:002018-12-17T17:06:56+01:00Portál Firmy G6 slaví 1. narozeniny!<div class="ama-richtext"><p>Portál Firmy G6 slaví 1.8. první výročí od oficiálního spuštění! Děkujeme Vám za Vaši přízeň (zobrazili jsme přes 60 tis. stránek). Těšíme se na další nově registrované inzerenty i na všechny nákupy a spolupráci mezi těmi, kteří s námi již kus cesty ušli.</p>
<p><span style="line-height: 1.45em;">Nezapomínejte portál </span><a href="http://www.firmyg6.cz" style="line-height: 1.45em;">www.firmyg6.cz</a><span style="line-height: 1.45em;"> doporučit také Vašim rodinným příslušníkům, kamarádům i klientům. Věříme, že s rozrůstající se rodinou inzerentů, nabídne katalog doporučených firem v dostatečné šíři důležitý zdroj kontaktů pro různé životní situace.</span><br /></p>
</div>tag:firmyg6.cz,2005:BlogPost/112013-04-13T23:20:55+02:002018-12-17T17:06:56+01:00Firmy G6 vítají inzerenty z dalších křesťanských církví<div class="ama-richtext"><p>Portál Firmy G6 otevřel oficiálně brány také inzerentům z řad dalších křesťanských církví. Reagovali jsme tak na zájem možných inzerentů z dalších církví a taky potenciál jedné církve ukazoval se omezený. </p>
<p>Věříme, že to povede k širší nabídce zboží a služeb a taky k vyššímu počtu návštěvníku a kupujících. Zůstává zachovaný způsob ověření. Na každého nového inzerenta se ptáme v jeho mateřském sboru, abychom pro něj získali doporučení. </p>
<p>Pozvěte na portál Firmy G6 také své přátelé z jiných církví. <br /></p>
</div>tag:firmyg6.cz,2005:BlogPost/102013-03-28T23:31:24+01:002018-12-17T17:06:56+01:00Slavíme Velikonoce!<div class="ama-richtext"><p>Velikonoce jsou v naší kultuře poněkud těžko uchopitelný svátek. To taková líbivá masáž marketingu Vánoc, ta je tak podmanivá, že se nad smyslem jejich slavení často nikdo ani moc nepozastaví. S Velikonocemi to je ale horší - obzvlášť v případě těch letošních, kdy se nedá hovořit ani o tzv. svátcích jara… Ale pojďme překročit téma letošních nízkých venkovních teplot v kontextu globálního oteplování i problematiku tradičních dřevěných řehtaček, vymazlených kraslic a rádoby čokoládových ušáků. Co mohou ty letošní Velikonoce, když jsme se jich i po mayském konci světa opět dočkali, říci? <br /></p>
<p>Každoročně mě překvapuje, jak i top individualisti a egoisti a dokonce snad i tzv. ateisti, ve jménu jakékoli příležitosti legální absence z pracovního procesu, slaví ryze křesťanské svátky, jako třeba Velikonce. Jaký obsah ale skutečně mají?</p>
<ul><li>Dávají nám darem něco, co nikdy nesplatíme, hojí totiž tu nejzávažnější nemoc lidského života - hřích.<br /></li></ul>
<ul><li>Berou nám iluzi příběhu o roztomilém miminku Ježíši, blahoskloně hledícího na tenhle bolavý svět.</li></ul>
<ul><li>Dávají poslední naději - doslova, na jekékoli rovině. Bez strašení - i na té hodně strmé cestě k poslednímu nadechnutí.<br /></li></ul>
<p>Počítáme, kalkulujeme, analyzujeme a plánujeme. K odeslání růžových formulářů daňových přiznání zbývá už jen chvíle a březnové faktury jsou již odeslány. Umíte si ale představit, že Ježíšova smrt nám navždy darovala něco nevyčíslitelného - život? Ale úplně jiný - bez nudného počasí, řehtaček, kraslic, sladkých ušáků (a možná i bez státních svátků a doufejme i bez dańových přiznání). Odhlédněme od jistot svého životního pojištění, penzijka i dobře sjednané hypotéky, zastavme se v kolotoči práce a hledejme - něco víc než dávno přežitý folklór, dějepis či vědu…<br /></p>
</div>tag:firmyg6.cz,2005:BlogPost/92013-01-22T21:27:41+01:002018-12-17T17:06:56+01:00Daňové hřivnové přiznání<div class="ama-richtext"><p>Možná máte začátek nového roku spojený s uzávěrkami roku předchozího, novými zálohami, nebo už dokonce pracujete na daňovém přiznání… Pojďte se občerstvit - podle mě - zajímavým pohledem na biblické podobenství o hřivnách – z knihy Matouš 25,14-30, kde bychom mohli být - my věřící – přirovnáni obrazně k podnikatelům. </p>
<p>Jako křesťané máme mimo jiné společný „kapitál“ - víru. Můžeme ji vnímat jako darovanou hodnotu, kterou se snažíme v „podnikatelském záměru a úsilí“ svého života zhodnotit, zmrazit, nebo nechat úplně vyšumět, podobně jako s hřivnami naložili aktéři podobenství. Nejde o snahu víru a její potenciál měřit, srovnávat či ji dokonce hanit podnikatelskou hantýrkou. </p>
<p>Bratr farář Trusina v jednom ze svých <a href="http://benesov.evangnet.cz/drupal6/mate-s-cim-podnikat-matou-25-14-30" target="_blank">kázání</a>, která uveřejnil na webu benešovského sboru CČE, formuloval tuto myšlenku takto: „Sama víra, o kterou Ježíšovi jde, k níž chce inspirovat - a které otevírá obzory - je tedy postoj, který obsahuje kvality, jež má dobrý podnikatel: Věří, že se se svěřeným kapitálem dá něco rozumného podniknout - s odvahou i prozíravostí se do toho pustí - vytrvá, i když přijdou nesnáze - dokáže obětovat čas a energii - s potřebnou soustavností a nasazením jde za svým podnikatelským záměrem…“. </p>
<p>Víru často ukolébáni každodenními zápasy vlastníme a bereme spíše jako nějaký přívlastek, něco statického, co už pro jednou máme a příliš nerozvíjíme. Toto podobenství má ale úplně jiný pohled na víru. Vidí ji jako vklad, hřivnu, kterou rozhodně čeká uzávěrka. Bilancujme jenom tolik, kolik nám přísluší, ale pojďme popřemýšlet, kolik letos chceme do tohoto svého „podnikání“ investovat a co všechno můžeme pro dobrý „zisk“ udělat. Je to impulz k revizi svých priorit a důslednosti nejen ve viditelných a povinných závazcích podnikatele, ale také těch skrytých, o kterých víme každý sám…<br /><br /><br /><br /><br /></p>
</div>tag:firmyg6.cz,2005:BlogPost/82012-11-05T09:15:43+01:002018-12-17T17:06:56+01:00Firmy G6 na Facebooku<div class="ama-richtext"><p>Další cestou jak se můžete dozvídat o novinkách a aktuálním dění na portálu Firmy G6 je naše <a href="http://www.facebook.com/pages/Firmy-G6/279323682182204" target="_blank">Facebooková stránka</a> Najděte ji, “lajkujte” a mluvte o ni. Pro některé z Vašich přátel to může být nejjednodušší cesta jak se o portálu dozvědět a <a href="http://www.firmyg6.cz/" target="_blank">stránky</a> portálu navštívit!<br /></p>
</div>tag:firmyg6.cz,2005:BlogPost/72012-10-29T10:37:56+01:002018-12-17T17:06:56+01:00Vánoce 2012 na portálu Firmy G6<div class="ama-richtext"><p>Tak už jsou tady! První dědomrazí či santaklauzí figurky nabídl jen o pár hodin dříve řetězec Lidl než Tesco, i když jen o chvíli později, než Penny, Kaufland a… Ne, tak rychle jsme pro Vás nabídku pro návštěvníky a inzerenty portálu Firmy G6 nestihli připravit, ale na homepage <a href="http://www.firmyg6.cz" target="">portálu</a> jste už určitě zahlédli ikonku dárku s odkazem na kampaň Vánoce 2012, která je zde spuštěna.</p>
<p>Vyberte z Vašich produktů jakýkoli vhodný nabízený výrobek, či dárkový poukaz na službu, zážitek apod. a zařaďte jej do akce Vánoce 2012. Vaše inzerce tak bude nepřehlédnutelně na očích návštěvníků portálu a kampaň může být příjemným zafoukáním do Vaši podnikatelské plavby posledního letošního kvartálu. Jak na to? Po přihlášení (či Vaší první registraci na portálu a přihlášení) zvolte ve Vašem profilu záložku Produktové karty (hned vedle Základních údajů a Popisu a produktů), tlačítko Vytvořit novou produktovou kartu a vyplňte příslušná pole: název, popis, orientační cenu a foto a zaškrtněte štítek Vánoce. Váš nabízený produkt či služba se tak zobrazí na hlavní stránce v akci Vánoce 2012.</p>
<p>A nezapomeňte nejen nabídnout své výrobky, ale také se poohlédnout, jestli zde není v nabídce právě takový, kterým můžete potěšit své blízké. Víte kolik legrace můžete zažít už mrazivou cestou na půlnoční o Štědrém večeru, když darujete např. opravdové <a href="http://firmyg6.cz/specialni_akce/vanoce-2012" target="">chůdy</a>?</p>
</div>tag:firmyg6.cz,2005:BlogPost/62012-09-16T12:58:46+02:002018-12-17T17:06:56+01:00Daniel Fajfr vítá Firmy G6<div class="ama-richtext"><p>V současné době na nás působí dvě protichůdné tendence. Na jedné straně je to atomizace společnosti, silný individualismus zpřetrhává vazby mezi lidmi, mnozí se dostávají do izolace a ztrácejí se cenné kontakty, které by nás mohly propojovat v různých rovinách. Přesto, že jsme součástí obrovské masy lidí, ztrácíme se v ní a zažíváme pocit osamocenosti. Vtipně to vyjádřil Pražský výběr v jedné své písni, kde se zpívá: <i>Na Václavským Václaváku je moc člověků, v houfu jsem se já Máně ztratil, je mi do breku.</i></p>
<p>Na druhé straně je to naše touha být součástí něčeho, co je dobré, užitečné, co přináší radost a uspokojení. Uspokojení z toho, že mohu být druhým užitečný stejně tak, jako oni mně. Tuto touhu do nás vložil Bůh a je proto především na církvích, aby v občanské společnosti, ve které díky Bohu můžeme žít, vytvářely ve svých sborech prostor a podmínky pro tyto základní potřeby člověka.</p>
<p>Velmi jsem proto uvítal filosofii Firmy G6, které onu vzájemnou potřebnost rozvíjí v ryze praktické oblasti. Síť podnikatelů a poskytovatelů různých služeb, navázaných na konkrétní sbory Církve bratrské, vytváří servis, který umožňuje zákazníkům sehnat dobrého dodavatele. V dnešní době, vyznačující se častou nesolidností, ať provedením práce nebo přemrštěnými cenami, je takový inzertní portál skutečnou pomocí. Systém má řadu efektů: například podporuje férové poskytovatele služeb, dává příležitost k často nečekaným a cenným kontaktům, umožňuje komunikaci nejen na úrovni nabídky-poptávky, v neposlední řadě propojuje sbory Církve bratrské v praktické oblasti života. Přeji firmě G6 pestrou síť kvalitních poskytovatelů služeb, kvanta spokojených zákazníků a také schopnost vytvářet prostor pro Boží jednání v našich <a></a>obyčejných každodenních starostech.</p>
<p><i>Daniel Fajfr, předseda Rady Církve bratrské</i></p>
</div>tag:firmyg6.cz,2005:BlogPost/52012-08-16T16:06:05+02:002018-12-17T17:06:56+01:00Jak bylo na portálu Firmy G6 v prvních 14 dnech oficiálního provozu?<div class="ama-richtext"><p>Portál Firmy G6 navštívilo 1008 čtenářů, 568 z nich kliklo na <a href="http://www.firmyg6.cz">www.firmyg6.cz</a> poprvé. Návštěvníci trávili na stránkách v průměru 6 minut a shlédli dohromady 7584 stránek. A co o spuštěném portálu a nápadu jako takovém řekli někteří jeho uživatelé a příznivci?</p>
<p><i>Je to podle mého názoru skvělá myšlenka. Kéž by se rozjela. </i><br />
Daniel S.<br />
<br />
<i>V podstatě na tomhle principu stojí úspěch mormonského státu Utah. Tam si mormon kupuje rohlíky jen u mormona a skvěle jim to funguje. :) Jinak super nápad. Myslím, že to může prohloubit vztahy a samozřejmě nabídnout dobré služby.</i><br />
David K.<br />
<br />
<i>Je to moc zajímavý nápad a líbí se mi, že jste se do něčeho takového pustili. Já bych to podpořil.</i><br />
Míla K.<br />
<br />
<i>Vypadá to zajímavě a dobře..</i><br />
Petr A.<br />
<br />
<i>Četl jsem si na tom webu genezi celého nápadu a popravdě taky nemám dost přehled o svém sboru. Vypadá to zajímavě, a verš z Gal. je vybrán vhodně… jo, líbí se mi to (a navíc aplikace slova je prý zdaleka nejlepší forma jeho výkladu :-))<br />
</i>Tomáš H. </p>
<p><i>Díval jsem se na projekt a myslím, že se jedná o docela dobrou iniciativu. Nemám žádný komentář, zdá se mi to celé přehledné a jasné.<br />
</i>Honza A.<br />
<br />
<i>Mysíim, že to je skvělý nápad. Díky za realizaci. <br />
</i>Tomáš D.<br />
<br />
<i>Skvělé stránky, skvělý nápad!<br />
</i>Petra H.<br />
<br />
<i>Děkuji moc za reference na webovkách, jsou super! Už to tam zahlcujeme fotkama:-D</i><br />
Markéta C.<br />
<br />
<i>Podle mne je moc důležitý ten osobní lidský kontakt za tím, dává tomu určitý charakter…<br />
</i>Matyáš H.<br />
<br />
<i>Je to moc fajn, přehledné a jednoduché :-) !!!<br />
</i>Zuzana C.</p>
<p>A co si o myšlence portálu Firmy G6 a jeho provozu myslíte Vy? Zajímá nás to! Napište nám svůj názor na email: <a href="mailto:info@firmyg6.cz">info@firmyg6.cz</a></p>
<p><br />
<br />
</p>
</div>tag:firmyg6.cz,2005:BlogPost/42012-08-06T22:56:52+02:002018-12-17T17:06:56+01:00Od Yellow Pages do hospůdky<div class="ama-richtext"><p>Aniž bych chtěla navazovat na Markův příběh na tomto blogu o stěhování a hledání vhodných firem, mám trošku podobný…</p>
<p>Před lety jsme se s manželem přestěhovali z Prahy do malého východočeského města - nedlouho po tom, co jsem ochrnula a do stávajícího “domů” se prostě nedostala…</p>
<p>Přestože to nebylo pro mě zcela neznámé město, stala jsem se úplnou začátečnicí v hledání toho “mého” kadeřnictví, autoservisu, kovoobraběčství, projektanta, zámečníka, ale také kupy lékařů. Po několikátém pokusu se zdařila instalace pevné linky v našem bytě a hurá vyzvednout Zlaté stránky. Můj údiv byl ale veliký, když jsem obdržela typicky žlutý, ale velmi útlý sešitek rozměru A5. Ta hrstka regionálních firem mi dávala jen malou naději, že najdu co hledám. Nejprve jsem kontaktovala zvolenou firmu neúspěšně mailem (mail se vracel z nějaké přeplněné schránky), telefon nikdo nebral… Vsadila jsem tedy na osobní kontakt a vypravila přes mnohé bariéry do provozovny. Cedule provozních hodin byla už poslední kapkou do poháru - nikdo zde ani v pracovní době nebyl a telefon odkazoval na neexistující mobilní telefon… Můj příběh a znechucení vyslechl pozorně soused. Rozesmála jsem ho svým postupem a odkázal mě na jediné vhodné místo, kde fungující firmy a služby najít - do místní nedaleké hospody Družba! Tam prý sedí každý večer šikovná kadeřnice, poctivý automechanik, precizní kovoobraběč, zkušený projektant, levný zámečník i dobrý doktor…</p>
<p>O tom jak to fungovalo před pár lety v jednom 12ti tisícovém městě netřeba psát dál, ikdyž to bylo nejednou hodně zajímavé, ale jsem přesvědčena, že princip doporučení a možná i méně formálního obchodního vztahu je efektivnější než anonymní brožurka firem - které nakonec stejně nefungují… Portál Firmy G6 by se snad mohl stát takovou příjemnou “hospůdkou”, kde si v té naší komunitě najdeme poctivého dodavatele, kterého hledáme. A jestli to s tou jeho poctivostí není až tak valné, jistě se to rychle dozvíme…<br />
<br />
</p>
</div>tag:firmyg6.cz,2005:BlogPost/32012-07-31T16:13:07+02:002018-12-17T17:06:56+01:00Jak vznikly Firmy G6<div class="ama-richtext"><p>Když jsem se před rokem a půl stěhoval do jiného bytu, sháněl jsem někoho, kdo mi pomůže byt zařídit. Architekta a také dodavatele. Hledal jsem někoho, kdo mi dodá rozumný návrh a realizaci za rozumné peníze a nebudu ho muset hlídat a nahánět. Vyptával jsem se nejdřív u nás ve sboru v Šeberově, ale nikdo o nikom nevěděl… Nakonec mi na doporučení mého kamaráda zařizovala byt firma z Třince. Ne proto, že byla nejlepší, ale byla jediná, kterou mi někdo uměl doporučit. (Kdyby tehdy existoval tento portál, určitě bych oslovil někoho jiného).</p>
<p>Zanedlouho jsem pak seděl s Davidem Javornickým, zkoušeli jsme dát na papír seznamy lidí, kteří podnikají a navštěvují šeberovský sbor. Byli jsme oba překvapeni, jak se naše seznamy lišily. Zjistili jsme, že vlastně ani pořádně nevíme, kdo co dělá, v čem podniká a jak kvalitní je jeho práce.</p>
<p>Nenosí se to, vykládat ve sboru (a v neděli) o své práci, přijde nám to nepatřičné míchat vlastní business do “nedělních věcí”. (Přestože všichni víme, čím byl Petr, Jan, Matouš, Pavel, Lukáš, před dvěma tisíci léty, i když jejich služby už nevyužijeme.. :-)).</p>
<p>A odtud byl už krůček k nápadu, udělat tento portál.. Během toho začaly dopadat důsledky ekonomické krize na lidi okolo nás. Někteří přišli o místo, jiným ubyly zakázky. A já jsem si uvědomil, že mi není jedno, u koho nakoupím. Že radši utratím peníze u někoho, koho znám, kdo je mi blíž, kdo je z “rodiny”. A taky že rád někoho takového doporučím svým ostatním známým.</p>
<p>Když se začaly plnit první stránky novin novými korupčními skandály, rozhodl jsem se, že nechci nakupovat u firem provozujících korupci jako svůj obchodní model. A tohle je můj malý vzdor vůči nim.</p>
</div>tag:firmyg6.cz,2005:BlogPost/22012-07-31T15:05:13+02:002018-12-17T17:06:56+01:00Začínáme<div class="ama-richtext"><p>Milí přátelé, vítám Vás na portálu Firmy G6. Dnes portál oficiálně spouštíme, a rozesíláme o něm první dávku informací našim známým a na sbory CB…</p>
<p>Doufáme, že splní to, co jsme si od něj slibovali. Firmám přivede nové zákazníky, návštěvníkům doporučí firmy, u kterých budou rádi nakupovat (a které mohou doporučit dál), a těm, kteří teprve o podnikaní uvažují, ulehčí podnikatelské začátky.</p>
<p>Dnešní podoba webu není konečná, nápady jak rozšířit jeho služby máme připraveny, ale uvítáme i další od Vás. Jestli bude projekt úspěšný, záleží trochu na nás všech. Umíme-li dodávat kvalitní služby a zboží našim zákazníkům, a zda se umíme o pozitivní zkušenost podělit s našimi blízkými, přáteli a známými.</p>
<p>Přeji nám všem, ať se to daří. Marek</p>
</div>